Sjukdomar härjar...

Min jobbdag i fredags blev rätt lång eftersom jag först hade morgonklass, core, 8.30 och avslutade med att hjälpa showteamet med Ministars till klockan åtta. Det är alltid en från oss på Miniland som är med dem en gång i veckan när de små barnen ska dansa och mima till en låt. Det är faktiskt jättekul att se på och de små barnen är verkligen söta i sina fina kläder och smink. Fredagskvällen blev sen lugn för mig och även för Damien även fast han hade tänkt gå ut och ta en öl med sin kompis.

 

Vi skulle nämligen till Similan island och dyka på lördagen och då vill man ju vara pigg och fräsch. Similan island är topp fem i världen på dykrev så vi såg ju jättemycket fram emot arr fara iväg, trots att vi skulle behöva åka redan klockan sju på morgonen!

 

När vi vaknade kände sig dock Damien krasslig och tät i bihålor och hals så precis innan vi skulle gå iväg beslutade vi oss för att stanna hemma. Vi ville inte riskera att Damien skulle dyka eftersom det är farligt om man inte kan tryckutjämna och vi kände att vi inte ville betala de dyra pengarna som det faktiskt kostade bara för att åka dit och snorkla.

 

Istället blev det en dag där vi bara höll oss inne och slappade. Jag blev lite rastlös eftersom jag inte var sjuk men kände att jag ville hålla min lilla sjukling sällskap så vi försökte underhålla varandra genom att spela lite spel och se på film. Vi såg ”Luftslottet som sprängdes” som Damien mamma skickat från Sverige och den var bra.

 

Klockan åtta på kvällen mötte vi upp Damiens kompis Niklas eftersom Damien lovat att de skulle gå ut och käka. Vi behövde ju ändå äta och det var trevligt att få komma ut och äta gott. Vi fick även sällskap efter ett tag av My, Cattis, Titti och Christina, samt Elin, Jocke, Rasmus och Tommy (deras nya kille i showteamet).

 

Just nu håller Damien på att göra show, trots att han var till läkaren idag och blev sjukskriven minst två dagar och blev medicinerad med antibiotika och något mer. Niklas i showteamet är fortfarande jättesjuk också och det är väl förmodligen han som smittat Damien. Det är en utmaning för tjejerna i showteamet som får täcka upp mycket och vi får se hur det blir imorgon när Damien förmodligen inte kan vara med. Cattis och My gjorde i alla fall barnshowen själva och jag var och hjälpte till som ”maskot”.

 

Nu är det bara hålla tummarna för att jag (eller någon annan för den delen) inte blir sjuk. Jag håller för fullt på att träna in den nya powerstepen och det går jättebra och är roligt!


Kommentarer
Postat av: Pappa å Enni

trist med sjukdomar; det känner man ju till ..(: bältet är snart ett minne blott...! vi hoppas att Damien blir frisk snart å att du inte blir smittad. vi har det bara bra och ser framemot att få träffa er när ni kommer tillbaka till Sverige. kram kram och lycka till med dina nya program

2010-03-14 @ 20:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0