One night in Phuket Town

Efter jobbet i tisdags kände jag mig faktiskt rätt pigg och fylld med energi. Då gick jag och tog massage och där somnade jag nästan så där rök den energin. Jag satt i alla fall framför datorn lite medan jag väntade på att Damien skulle bli klar med jobbet. Jag Skypade bl.a. med lilla mamsen som ju börjar få lite resfeber nu.

 

När Damien slutat så gick vi ner till Bob’s bar eftersom Damien har en gammal vän som är här på semester. Så det var han (Niklas), hans tre vänner, My och Johan som var där. Jag drack en öl men jag var ju så himla trött så jag drog mig hem kring tolv medans de andra stannade kvar.

 

När min klocka väl ringde igår så var jag dock fortfarande sjukt trött så jag låg kvar. Jag fick tillslut även liv i Damien som nog mådde som han förtjänade. Vi hann i alla fall precis ner för att få i oss lite frukost innan vi sen gick ner till stranden. Där blev vi dock inte så länge eftersom det var ofantligt stora vågor så man knappt kunde bada så vi gick istället för att ligga lite i poolen.

 

Jag hade ju anordnat en liten överraskning till Damien eftersom jag bokat in oss på hotell över natten i Phuket Town så vi tog en taxi in dit kring två. Innan vi åkte till hotellet for vi till Central Festival för att köpa biljetter till ”Alice i underlandet” och åt även sushi på Zen.

 

Väl framme på Royal Phuket City Hotel så la vi oss bara i sängen och slappade och njöt ett tag. Det var ett hyfsat fint hotell även om det syns att det har några år på nacken. Vi gick även ner till deras takpool som var ganska liten men helt okej. Det visade sig att de hade ett jättefint stort gym och fitnessalar med en massa roliga klasser där också så då ångrade jag att jag inte tagit träningskläder med, men samtidigt var vi ju där för att vara tillsammans så det var väl lika bra.

 

 

En bild på hur rummet (nästan) såg ut och poolen-

eftersom jag inte får tummen ur och köper nya batterier till min kamera så har jag inte tagit några egna bilder


Efter lite chill och en fika nere i deras café vid lobbyn så åkte vi in till Central igen. Vi hann med lite shopping och middag på Sizzler´s innan bion började 22.10. De visade filmen i 3D format så det var lite coolt och något jag inte testat förr. Det var en bra film men tyvärr så blev men faktiskt lite yr av 3D effekten.

 

Vi kom ut från filmen strax efter midnatt och då är det i princip öde utanför. Det enda sättet för oss då att ta oss till hotellet, som låg en ganska bra bit bort, var att ta en moppetaxi. Både jag och Damien var väldigt skeptiska att sitta tre vuxna människor på den lilla moppen men vi hade ju inte så mycket annat val. Så nu har man varit med om det lilla äventyret också.

 

Frukosten som de serverade imorse på hotellet var väl egentligen helt okej men nu har jag fått så höga krav när man alltid äter den goda frukosten vi får här. Vi begav oss i alla fall tillbaka hem strax före tolv, väldigt nöjda med vår vistelse i Phuket Town.

 

Jag började jobba först klockan två idag (det var därför jag fick idén att vi kunde passa på att göra något tillsammans) och har haft en väldigt lugn dag. Jag hade creative time (där vi idag gjorde armband) och sen facepainting. När jag sen skulle ha powerstep så kom det ingen och det är tredje gången nu som det inte blir av. Det är väldigt trist när det inte kommer folk på klasserna och vi vet inte riktigt vad det beror på men just nu är det allmänt lugnt och tomt på hotellområdet (trots att det nästan är fullt). Det kom i alla fall några och var med på coren sen så det var bra.

 

Vi har i alla fall fått de nya SATS klasserna idag så jag är väldigt taggad på att börja lära in mig alla dem. Jag tänkte börja med powerstepen redan ikväll!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hello! Alltid kul att hör av dej på bloggen,här hemma är allt bra Enni är på bättringsvägen.Bättre o bättre da för da, vårsolen har börjat visa sig o takdroppet börjar. Ni verkar ju ha de så härligt,hälsa Damien så mycket,många kramisar Pappa o Enni

2010-03-11 @ 22:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0