Big Buddha, bowling & birthday


Idag fyller Titti 25 år. Grattis till en härlig tjej!

Vi har därför precis varit och ätit på Buffalo steak house här i Kamala. Det var jag, Titti, Christina och Jenny från jobbet. Jenny hade dessutom med sig en kompis, Linda, som är här på semester med sin bror Johan och hans tjej Hanna. Det var trevligt och gott (jag åt lax på planka) men nu är jag så mätt så jag skulle kunna spy. Det är jobbigt att äta så bastant mat när man är van thaimat.

 

Jag, Titti och Christina på Buffalo

 

Vi skulle fira Titti med party i tisdags så vi började hos Christina och förfestade lite. Sen gick vi tre ner till Bob’s bar där vi mötte upp med Inga-Lena eftersom hon fyllde år i måndags så blev det lite firande för henne med. My kom också ner till Bob’s bar när de var klara med showen men nästan alla andra från showteamet var krassliga så det blev bara hon. När de andra skulle ut till Patong gick jag dock hem till min sjukling.

 

 

My och jag på Bob's bar

 

onsdag morgon var det rätt skönt att det blev en ganska tidig kväll eftersom jag vaknade rätt pigg i hyfsad tid. Jag började i alla fall dagen med en simtur i poolen för att vakna till lite innan frukost.

 

Damien var mycket piggare igår så vi slapp ligga hemma och trycka och kunde istället åka ut och göra lite saker.

 

Vi började med att åka upp till Big Buddha. Det är en jättestor staty/tempel som de håller på att bygga vid Shalong bay. De har öppnat ”byggarbetsplatsen” för turister för att få ihop pengar till att fortsätta det gigantiska projektet. Det var häftigt att se allt och man blev faktiskt lite andlig när man gick där.

 

Under construction

 

Jag fick låna två saronger för att täcka axlar och knän

 

Jag är ganska liten vid den "lilla" Buddha statyn

 

Damien ganska liten vid den mäktiga ingången till templet

 

Fin utsikt

 

Nästa stopp på färden blev Central Festival där vi gick på vårt favorit sushiställe, Zen, och åt lunch. Sen åkte vi ut en liten bit utanför själva centrum för att gå på Outlet. Där blev det faktiskt en hel del shopping för både mig och Damien. Jag fyndade bl. a. Ett par byxor, två linnen och en bolero (långärmad tröja men kort i midjan) för 3000 Bath (ca 700 kr)!

 

Snacka om jätteräka! God och billig var den också!

 

När vi väl kom hem igen vid femtiden så tog vi igen oss lite och jag övade lite på min powerstep innan det var dags att åka iväg igen klockan sju.

 

Jag, Damien, Cattis och Niklas åkte in till Patong där vi först åt på Subway (i alla fall jag och Damien, de andra tog Burger King). Sen mötte vi upp med showteamet från Bao, Christian, Elin, Jocke, Rasmus och Tommy på Starbucks.

 

Rasmus från deras showteam har skadat sitt knä och åker därför hem idag och detta var som en sista grej för honom så vi gick därför och bowlade. Jag suger verkligen i bowling och brukar bli fruktansvärt sur eftersom jag aldrig nästan får ner en enda kägla. Denna gång gick faktiskt väldigt bra då jag fick 79, 83 och 97 poäng! Okej, jag vet, inga toppoäng men för mig är det faktiskt toppen!

Här ska Damien precis slänga klotet.

Han var riktigt duktig och fick 181 p en av omgångarna!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hello ! Ja de verkar ju inte gå någon nöd på er,roligt att Damien är på bättringsvägen. Här hemma är allt bra, full snöstorm ute,så vi är allt lite avundsjuka på er. På lördag fyller Farmor år,så då skall vi dit på middag.Ha de jättebra hälsa Damien kramis Pappa o Enni

2010-03-18 @ 20:52:18
Postat av: anders

Hej Elin

Vi bodde på Sunwing nyligen och åkte tillbaka till Sverige i onsdags morse (det var jag som frågade om Converse-skorna). Vi längtar verkligen tillbaka, hela familjen. Jag undrar om du kan hjälpa mig och ta reda på vad cafeet heter som ligger innanför Buffalo steak house i Kamala (egentligen skulle jag vilja komma i kontakt med tjejen som jobbar där för hon skulle förmedla en kontakt i Bangkok till mig som tillverkade designmöbler och jag har inte hört något ännu). Cafet har lite designmöbler (gröna, röda och vita) utanför butiken. Jag tror det var Zen Cafe någonting, men är osäker.

Tacksam för hjälp

Mvh Anders Österberg

2010-03-27 @ 13:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0