Besök av Annso & Erik

Nu har det ju varit fullt upp här ett tag med finfrämmande från norr. I tisdags kom ju nämligen Annso och Erik hit. Vi gick då ut och käkade och såg sen på showen men sen var det bara god natt eftersom de var trötta efter en hel dags resande och vi skulle upp i ottan.

 

06.10 kom bussen och hämtade mig, Damien, My, Susanna och Inga-Lena för att ta oss till flygplatsen. Vi åkte över till Kuala Lumpur för att få stämpel i passet igen. Den här gången slapp vi dock vara där hela dagen utan vi hann bara med att äta på Chocolate lounge (som vi åt på sist också).

 

Mycket god varm choklad!

 

Vi skulle egentligen vara tillbaka i Kamala 14.00 men planet var lite försenat och sen fick vi även stå i kö till passkontrollen i ca en och en halv timme! Så vi var tillbaka klockan fyra istället. Då gick jag och Damien ner till stranden och käkade med Annso och Erik och tog en kaffe innan de åkte vidare in till Patong. Jag hade bara sovit 3,5 timmar under natten och totalt en timme under resan så jag och Damien gick hem och såg film istället men den gav jag också upp och slocknade strax efter nio!

 

När jag slutat jobbet i torsdags så åkte jag i alla fall med Annso och Erik till Patong för lite shopping. Det blev några timmar och jag var rätt trött i benen när vi kom hem men fyndade i alla fall en plattång och fön. Det är ett superbra märke som heter gbh och kostar ca 2000 kr i Sverige men här betalade jag drygt 700 kr.

 

Jag blev lite förkyld när vi åkte in till Patong och nös och snörvlade hela kvällen så dagen efter mådde jag inte så jättebra. Jag hade långlunch från 13.00 – 15.00 och passade då på att vila lite men somnade helt däckad i typ 40 minuter. Jag trodde aldrig jag skulle ha någon energi till klasserna jag hade klockan fyra och fem som var afro och strength, framförallt också med tanke på den träningsvärk jag hade från styrkan dagen före. Men på något sätt hittade jag energi och körde två riktigt bra klasser om jag får säga det själv!

 

Jag höll kvar mitt adrenalinrus medan jag blev klippt av Annso och gjorde mig i ordning men när vi varit nere på stranden och käkat blev jag lite trött igen. Lite vin bara så blir allt bra och sen var det dags att ge sig in till Patong efter det att Damien slutat jobba, gjort sig i ordning och fått i sig någon öl.

 

Vi kom in till Patong kring 00.30 och gick då på en bar som heter Scruffy Murphys. Det var jättebra där med ett bra liveband. De stängde tyvärr klockan två så då gick vi vidare till Rock City (Damien favoritställe). Det var rätt bra där också, dock lite för hög musik och lite enformigt i början när de hade ett AC/DC-coverband så de bara spelade deras låtar. Sen var det bättre när det var blandat och då spelade också en kille som Damien känner sen tidigare så det var kul.

 

Jag och Damien på Scraffy

Det söta paret - Erik och Annso

Inne på Rock City

 

 

Det blev en väldigt sen kväll så vi kom i säng 05.30 (lite senare än farmor stiger upp på mornarna) så jag tyckte synd om Annso och Erik som skulle åka från Kamala klockan nio för att flyga vidare till Bangkok. Det har i alla fall varit toppenkul att ha dem här några dagar!

 

Vi sov till 15.30 igår och sen blev det bara sängläge framför tre filmer, förutom en liten promenad till 7eleven och för att beställa pizza!


Idag har jag väl också fått sota lite för fredagen men det har ändå gått över förväntan med min fullspäckade dag som har innehållit flow 8.30, vattengympa 12.30, aerobics 16.00 och core 17.00. Nu har vi haft p-möte och jag sitter i receptionen på Kamala Beach men ska strax gå hem för att bara slappa framför några avsnitt av Vänner.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!!! Man får kanske säja ÄNTLIGEN :-) Förstår att det är fullt upp! Men undrar när vi ska höras på Skypen? Idag måndag har vi en otroligt fin vårdag..några plusgrader och en sol som skiner det börjar kännas som att livet börjar att återvända :-)Du kan väl höra av dig om vilken dag vi kan höras..Helgen som kommer jobbar jag.Ha det så gött..Hälsa..Kramizar

2010-03-08 @ 09:59:14
Postat av: Marie

Gumman du ser så fräsh och solbränd ut! Nedräkning nu, mindre än två veckor kvar :)

kramis!

2010-03-17 @ 14:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0