Ursäkta, tröttkorven lever...

Får återigen börja med att be om ursäkt för mitt dåliga bloggande… Är dålig överhuvudtaget på att gå och sätta mig framför datorn nuförtiden. Det blir en sån där måste grej som bara blir större och större för att det känns som att man måste ta igen allt som man missat när man inte suttit här, och det dåliga samvetet bara växer och växer…  Jag hoppas i alla fall att ni kan ha lite överseende, det är nämligen inte så jättekul att när man jobbat en hel dag gå tillbaka till jobbet och sätta sig vid datorn. Även om man har privata kläder så kan man inte riktigt slappna av och bara vara privat. På senaste tiden har jag varit så trött också eftersom Sofia har varit sjuk så jag har fått ta mycket klasser och då har jag bara däckat framför ”Vänner” när jag kommit hem.

 

Tänkte i alla fall kort summera sjukdomarna som härjat som jag skrev om sist.

 

Dagen efter julafton låg Damien först däckad i magsjuka och hög feber och fick stanna hemma från show. Dagen efter det var han dock på benen, dock fortfarande inte helt bra men då åkte vi med Stina och Diana till Patong där vi bl.a. skulle äta. Det var jättegott och vi hade en trevlig kväll. Dagen efter blev dock inte så rolig eftersom jag då spydde konstant (och jag som nästan aldrig blir magsjuk) och hade hög feber. Vi tog oss in till sjukhuset eftersom Niklas från showteamet hade haft någon parasit i magen så vi ville kolla så det inte var det i alla fall.

 

Det var tydligen bara matförgiftning så vi fick en massa tabletter och en spruta. Tror dock att det var något annat eftersom Damien fortfarande var dålig och vi båda hade feber. Dessutom fick några andra också vara hemma några dagar med feber så något smittsamt kändes det som att det var.

 

Förutom en släng av matförgiftning har jag även fått en släng av allergichock här också. Det var när vi hade varit på Phuket Fantasea (återkommer om det någon annan gång). De har Thailands största buffé där och det var supergott, men jag som inte tål nötter kan det vara förrädiskt mot fick jag bli varse om. Jag vet inte vad det var jag åt som jag inte tålde eftersom jag brukar känna om det är nötter i maten. Nu fick jag i alla fall alla de symtom jag brukar få av min allergi men sa inte direkt något till någon, vi skulle ju precis kolla på showen och ha en trevlig kväll. Det var också trevligt men istället för att allergin gick över så ökade den bara mer och mer och när vi kom hem berättade jag för Damien eftersom han märkt att jag var alldeles kokhet. Han ville självklart ringa till läkaren men det ville inte jag utan tänkte att det skulle gå bort under natten (behöver jag säga att Damien hade lite svårt att sova den natten).

 

På morgonen när jag vaknade kände jag genast att det var svårt att få upp ögonen och när jag kollade i spegeln såg jag ut som Will Smith i ”Hitch” om någon har sett den filmen, helt uppsvälld i hela ansiktet! Jag fick ringa och sjukskriva mig och Damien flög upp och sprang och hämtade läkaren. När läkaren kom fick jag en kortisonspruta, kotisonkräm och en massa kortisontabletter. Man blir som känt väldigt trött av kortison så jag låg i princip helt däckad i några timmar. Blev i alla fall bättre och har lärt mig en läxa…

 

Oj, oj, nu blev det ju ett väldigt långt inlägg med bara en massa sjukdomar och elände. Nu mår jag annars bra och ska verkligen försöka komma in i rutin att uppdatera här lite bättre. Måste ju berätta lite om vårt nyår och nu när Damien familj varit på besök. Så en kort resumé om det + bilder kommer snart…

Sen är det ju även någon som fyller år i helgen så då kommer det nog inte bli så mycket datorsittande.

 

Får även passa på att gratta Johan och Anneli till bebben, och även Enni och pappa för den delen.

 

Plus ett grattis till min söta vän Linnea och hennes Mattias som redan fått sin juvel!

 

 

Detta är alltså jag = en tröttkorv!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stumpan du ska inte ha dåligt samvete för att du inte bloggat,fast man har ju varit lite orolig när man hört att du vart sjuk och samtidigt lugn för man har ju vetat att Damien har varit med dig och du säkert varit i trygga händer.Sen får du lova att nästa gång du känner av din allerig så tar du den på allvar så att det inte blir så allvarligt.Kan ju tänka mig hur du såg ut för kommer ihåg när vi bodde i Alvik och du reagerade på häst.Då såg du ut som en boxare i ansiktet....ögonen igenmurad och uppblåst i ansiktet...Jag jobbar i helgen så vi får skypa någon annan dag?! Hälsa så gott med dig och tur att Damien oxå har facebook :-)Kramar

2010-01-14 @ 18:27:11
Postat av: Erica

Lilla fina du! Du får absolut inte gå å lägga dig å sova när du känner av allergin! Du ska lyssna på kloka Damien. Skönt att höra av dig och att Ni mår bättre nu, å känn inget tvång att blogga. (Fast det är superkul när du skriver).

Kommer oxå ihåg när Ni bodde på Alviksheden och du reagerade på hästen (som din mamma skrev om.Tror att det var en Shettis som hette Lokita som orsakade allergichocken då. Puss och Kram fr Erica

2010-01-15 @ 20:05:12
Postat av: Pappa

Hello! Sköönt att höra av dej,hoppas at alla magsj. och andra missisöden nu blåst förbi.Vi har alla väntat på dina härliga bloggar, farmor sriver ingen komm. för hon är i Egypten me Monica,kommer hem 18/1. Vi får väl passa på att börja gratta dej på födelsedagen nu på söndag,vi vet ju aldrig när du hör av dej igen.Nå skämt o sido,hoppas att dina höra av dej blir tätare. Allt är bra me oss här hemma,OCH STORT GRATTIS PÅ SÖN.17/1 hoppas att du får en underbar 26 års dag. Hälsa Damien o alla andra, många långa kramisar Pappa o Enni

2010-01-15 @ 21:40:14
Postat av: Elin

Tack söta ni för omtanken =) saknar er alla jättemycket och ska verkligen bli bättre på kontakten här, mest för att jag vill det själv =) har haft en bra dag idag då vi firat min födelsedag eftersom jag jobbar hela dagen imorgon och är glad att jag har Damien här =) puss å kram till er alla!

2010-01-16 @ 16:23:03
URL: http://fitnesspaelin.blogg.se/
Postat av: Erica

Gratttis på födelsedagen! Kramar fr Erica och Tobias

2010-01-17 @ 00:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0