Träning på stranden och på jobbet.

Igår var vi åter igen lediga och det var väldigt skönt faktiskt. Jag började dagen med en löptur. Hade egentligen tänkt använda löpbandet i gymmet på Kamala Beach men det har varit sönder en tid nu så det fick återigen bli en tur ute i hettan, inte så jättekul…

 

Kring elva sen så åkte jag, Niklas, Sofia, Cattis och My till Banana Beach. Damien stannade hemma och roade sig framför Playstation eftersom han fortfarande inte var helt frisk.

 

Det blev en skön dag på stranden där jag läste en hel del ur min spännande bok. Förutom slappande så anordnade även Cattis och Niklas en liten ”idrotts kamp”. De började med att stå på händer och gå över tillbrygga och tillbaka. Eftersom jag varken kan stå på händer eller i brygga så tittade jag bara å då. Sen var det dags för tresteg som var första gången jag provade, det gick sådär… Sen blev det kulstötning (med en kokosnöt!?) det var också lite klurigt. Sista grenen var kasta gris med kokosnöt, genom att använda enbart vänster hand. Vi får nog kora Niklas till vinnare, men på Banana Beach är huvudsaken att delta och ha kul, och det hade vi!

 

När vi kom hem från stranden var jag hemma med min lilla älskling ett tag innan vi gick in till byn och åt på en restaurang som heter ”Salt & Peppar”. Det är en skandinavisk restaurang så vi frågade om vi hade rabatt där och det hade vi, vi blev dock lite förvånade när vi ville betala och de sa att det var gratis! Jag fick lite dåligt samvete men vi lämnade i alla fall dricks och hade inte ätit för så mycket eftersom vi bara tog varsin fiskrätt och en Cola. Jag åt barracuda som jag aldrig ätit förut och det var gott så vi var väldigt nöjda med maten (och gratis är ju gott).

 

Idag har jag haft en mycket aktiv dag då jag började med Strength 30 min kl. 8.30. Sen skulle jag ha gym intro. men det kom ingen så jag gick hem och stod och övade på Youth Dance istället i ca en timme. Sen var det dags för en walk innan jag hade min vattengympa. Efter lunch sen hade jag Kids Play och sen skulle jag ha Youth Dance men det kom ingen så jag körde igenom den själv innan jag skulle gå nästa walk. Slutade i alla fall klockan fem så det var bara hem och försöka slappa lite.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Tack för 2 bra veckor på Bangtao, nu är man åter på svensk mark och även åter på jobbet.

Ni är ett fantastisk Showgäng. Din och Bodils röster är något utöver det vanliga.

Hoppas ni får en fortsatt bra säsong.

Sköt om er!



Varma men vinterkyliga hälsningar från Thomas

2010-01-22 @ 14:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0