Thaimassage & Sushi

Här i Thailand är det ju som de flesta vet väldigt billigt med massage, och de flesta är riktigt duktiga också. Jag har tagit x antal massager och pedikyrer sen jag kom hit. Jag provade thaimassage första gången i början här men den är ju rätt speciell så det har blivit mest oljemassage sen dess.

 

Igår efter frukost gick jag dock och tog en thaimassage och det kändes riktigt bra! Min kropp är ju väldigt påfrestad i och med det här jobbet så jag har ständigt ont någonstans men försöker att inte känna efter så mycket, men en massage då och då är som plåster för kroppen.

 

En grej som däremot inte är så bra och som jag saknar här i Thailand är sushi. Det finns faktiskt en japansk kedja, Fuji, som har i alla fall en restaurang i Phuket town och en i Patong där de har rätt god sushi. Problemet med de restaurangerna är bara att de har den sämsta service man någonsin kan tänka sig!

 

Jag och Damien åkte till Patong igår eftermiddag enbart för att äta på Fuji. Först fick vi vänta drygt 15 minuter innan de ens kom och tog upp vår beställning, och då hade vi ändå suttit med menyerna hopslagna i ca 10 minuter och försökt söka någon servitris uppmärksamhet och sett andra som kommit efter oss fått beställa. När vi väl fick uppmärksamhet från en servitris så försökte jag påpeka detta men fick inte ens en ursäkt. Maten kom i alla fall hyfsat fort för den brukar man annars få vänta på väldigt länge eller kanske få i omgångar eftersom man beställer flera olika rätter. Vi hade glömt beställa en sak så jag försökte fort få en servitris uppmärksamhet och det fick jag. Jag sa vad vi ville ha och hon gick iväg. Vi uppfattade det dock som att hon inte riktigt hade fattat så efter någon minut sa Damien till ytterligare en annan servitris vad vi ville ha och hon nickade och gick iväg. Vi väntade i ca 15 minuter till när Damien tillslut sa till en manlig servitör (som såg ut att ha lite koll i alla fall) så kollade han direkt och kom och visade att det inte var beställt men tog direkt vår beställning. Jag kan ju säga att de inte fick ett öre i dricks och vi lämnade in varsin utvärderingslapp med klagomål!

 

Idag har jag i alla fall haft en riktigt bra dag på jobbet. Började 8.30 med en timmes flow klass som jag älskar, framförallt på morgonen. Sen började jag igen kl 11.00 och då hade jag facepainting som jag tycker är kul, tyvärr kom det inte så många barn men jag roade mig med att måla på min arm och på Ghees hand. Sen hade jag vattengympa innan en lång lunch. Började kl. 15.00 efter lunch med play & splash som jag oftast också tycker är roligt och det var det idag. Sen hade jag afterbeach kl. 16.00. Då sitter en av oss från Miniland med barnen framför scenen där showteamet sitter och spelar akustisk gitarr och sjunger och gör rörelser till kända barnvisor på alla skandinaviska språk. Det är en jättemysig aktivitet som varar ca 30 minuter. Efter det slutade jag men gick till Miniland i väntan på core som skulle börja kl. 17.00. Vi håller precis på att byta ut till en ny koreografi på den och jag ska ha min första klass imorgon så jag passade på att vara med på Sofias idag.

 

Nu ska jag strax gå och filma showen ikväll, 90’s. Har filmat två andra shower också så att Damien och Niklas ska ha och klippa ihop. Idag har de även en pop-up tillsammans, ”looking back over my shoulders”, där Damien ska spela gitarr. De har övat hos oss idag och jag tror att det kommer bli skitbra!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hello! Härligt att du har kommit igång med bloggandet igen, vi har just avslutat Hejdå paltkalas för Anton. Farmor Adam Stefan o Anna var också här och käkade, alla hälsar så mycket,förresten vet ej om jag har berättat att Stefan o Anna skall också bli föräldrar.Allt är då bra här hemma,hälsa Damien o alla.Kramisar Pappa o Enni.

2010-01-24 @ 21:57:32
Postat av: Elin

Jaha, det var bra att han fick palt innan han akte :) jag langtar tills de kommer hit :)

Oj, oj, alla producerar barn pa lopande band nu verkar det som.. Ni far gratta fran mig! :)

Kram till er alla fran oss

2010-01-26 @ 09:41:30
URL: http://fitnesspaelin.blogg.se/
Postat av: farmor

Det är så roligt att du bloggar igen jag längtar till varje gång Just nu håller jag på att plocka ibhop vad jag ska ha med mig till Piteå för operationen är lite orolig men det går nog bra åker imorgon bitti MÅNGA MÅNGA KRAMAR TILL ER BÅDA farmor

2010-01-26 @ 16:22:39
Postat av: Mamma

Hallo! Bror din kom iväg ordentligt.Tur att han for igår tisdag och inte idag onsdag för då hade dom nog fått problem för här är världens SNÖSTORM.Längtar tills jag och Moster ska få komma till Er och till värmen.Kram

2010-01-27 @ 11:05:21
Postat av: Elin

Kära farmor: lycka till med operationen. Tror det kommer gå superbra! =)

Mamma: De kom iväg ordentligt så nu väntar vi bara på besök här =) här är det allt annat än snöstorm, 46 grader varmt var det igår! =) Längtar också tills ni kommer =)

KRAMAR

2010-01-28 @ 14:53:43
URL: http://fitnesspaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0