Julafton i Thailand

Nu har jag inte skrivit här på mycket länge av väldigt många förklarliga skäl och orsaker. En av orsaker kallas helgdagar, vilket inte vi har märkt mycket av då vi har haft full rulle här.
...

Julafton började för mig redan klockan 9.00 med möte. Sen rullade det på med en fullspäckad dag med julpyssel, julvattengympa, klä och dansa kring granen, julfilm, vattenvolley mot gästerna, julpowerstep och avslutades strax efter åtta på kvällen med att vara hjälpreda till tomten.

 

Jag, och alla andra för den delen också var helt färdiga när vi väl fick sluta. Innan jag var hjälpreda åt tomten passade jag på att kolla på julbarnshowen som var jätterolig. Där fick jag bl.a. se min kära lilla ”Farbror Grubb” som ren, ”Grubbdolf”!

 

Damien mamma Christina och syster Diana kom ju dessutom hit på julafton så jag försökte vara lite social med dem också. Vi satt i alla fall och kollade på den stora familjejulshowen och den var verkligen superbra. Jag blir så stolt över min lilla älskling!

 

Trots att både jag och Damien var trötta efter en hel dags slit och säng och Stina och Diana var trötta efter resan så myste vi i alla fall till det med en liten julafton. Jag fick då bl.a. Stieg Larsson trilogin (två filmer och en bok) och jag och Damien fick pepparkakor och lussekatter. Det är inte helt fel med en svärmor som är bagare. Mm, så gott det var!

 

 

"Grubbdolf"

 

Jultomten

 

Fina Cattis, Niklas, My och min älskling i en härlig julshow!

 

Man kan få mycket gott från Sverige!

 

 

Det var alltså bara om julafton. Nästa uppdatering blir om sjukdomen som härjat här...

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Åååå så härligt att höra av dej, hoppas att sjukdomarna börjar ge sig. Här hemma är allt bra! Önskar er ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR, hälsa alla så mycket.Ha de nu jättebra många kramisar Pappa o Enni



PS. Skypen och headset är fixat, vi får komma överens om nån skyptid och så har jag blitt bonusfarfar, Johan och Anneli fick sin lilla Liam den 2/1 allt är bra med dom.

2010-01-04 @ 19:09:28
Postat av: farmor

ÄNTLIGEN ETT LIVSTECKEN fråni dej, huvudsaken att du har det bra, här år det bara 20 grader kallt brrr ängtar till dej i värmenAnton upp han sålde sin bil igår kväll jul och nyår har varit bra fullt upp bara för mycket mat ,jag väntar på besked när jag får komma till Piteå för operation MÅNGA MÅNG kramar TILL ER BÅDA farmor

2010-01-05 @ 13:04:44
Postat av: Adde

ditt IG i bloggskrivande är nu ett sträck! Dvs inte ens ett betyg ;) Skärpning

2010-01-10 @ 02:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0