26 braiga år..!

Tusen tack för alla gratulationer på min födelsedag! Det värmer av att veta att ni tänker på mig trots allt.

 

Jag firade min födelsedag med min kärlek i lördags eftersom vi var lediga då och visste att vi knappt skulle hinna ses på söndagen.

 

Efter den goda hotellfrukosten (som jag lyxade till med pannkakor också dagen till ära) så gick vi bara ner på stranden här i Kamala. Det var väldigt skönt att bara ligga och slöa under parasollet och läsa "Luftslottet som sprängdes" samt ta ett och annat dopp då och då. Innan vi sen gick hem för att göra oss i ordning så åt vi lunch på en restaurang nere på stranden.

 

15.45 blev vi upphämtade av en bil som körde oss till Charong bay. Det var sen därifrån som båten avgick. Damien hade nämligen bjudit med mig på Sunset Dinner Cruise.

 

Själva båtresan var inte så lång men rätt lagom. Det var väldigt mysigt och romantiskt och väldigt god buffé. Det var första gången som jag såg en hel solnedgång och det var verkligen underbart att få se den knallröda solen gå ner över havet samtidigt som man befinner sig på en båt i den varma Thailandskvällen med sin älskling.

 

När vi sen kom hem så mös vi bara hemma med en film och en massa choklad.

 

 

Jag på båten

 

 

Min älskling i aktern

 

Här börjar solen så ner

Tyvärr tog batterierna i kameran slut så vi fick inga bilder av den fina solnedgången

 

Jag hugger in på "förrätten", frukt och räkchips

 

Min födelsedag började med att jag gick upp för en simtur på morgonen. Efter frukost var det sen dags att börja jobba 9.30 med en ”Woody-walk”. Sen var det ganska full rulle i Miniland fram till lunch.

 

Efter lunch hade jag lite små aktiviteter och det var även en kille som övertalade mig att vara med honom och sjunga ”Singstar”. Hm… alla som känner mig vet att jag knappt kan ta en ton rätt så det var under lite protester från min sida. Vi sjöng i alla fall ABBA och det var riktigt kul (dock inte för de stackarna som blev tvungna att lyssna på eländet) och jag fick ganska höga poäng på många låtar. Var i alla fall tvungen att avbryta eftersom det var dags för mig att ha Powerstep och Core. Det kom två personer på varje klass så det var lite trist, vi har ju haft ganska fulla klasser ett tag, men det gick i alla fall bra. Efter jobbet sen hade vi p-möte.

 

Klockan 19.45 mötte jag upp med Sofia, Christina, Kine, Kines kompis, Terese, Olov och Ida för att gå ner och äta på någon av restaurangerna på stranden. Det som tyvärr är synd med de flesta thailändska restaurangerna är att man nästan aldrig får in maten samtidigt, är man då ett stort sällskap som oss så är det ännu värre.

 

Vi hade tänkt gå och kolla på showen men de planerna var ju bara att glömma eftersom jag och Tessan, som fick in vår mat senast, fick in den när vi väntat i drygt en timme (typ kvart över nio). Förutom det så var det ändå en trevlig kväll med god mat och härligt sällskap. Jag fick även in en överraskningsdrink som var i en stor typ vas och de sjöng för mig.

 

Så, nu är man då 26 år och nästan vuxen, det känns bra…

 

 

Ida och jag på restaurangen

 

Så här glad blev jag av min "lilla" drink


Kommentarer
Postat av: farmor

2010-01-18 @ 15:47:33
Postat av: farmor

HJÄRTLIGT, HJÄRTLIGT GRATTIS I efterskott,Monica o jag tog en sista minuten resa till Egypten Kom på att Du fyllde år 17jan när jag kom hem idag måndag roligt att du har haft en fin födelsedag men hemskt med allergin du måste lova att vara försiktig många många kramar till Erbåda tänker på Dig farmor

2010-01-18 @ 15:54:47
Postat av: Malin

Ja det skulle vara jättesnällt om du gjorde det..

Jag har planer på att göra nån blomma av något slag eller liknande nere på foten. Har inte riktigt bestämt mig än. Tänkte kika lite när jag väl kommer ner..

2010-01-18 @ 22:55:38
URL: http://malleas.blogg.se/
Postat av: Marie

Låter ju som en bra födelsedag iaf och båtturen lät ju jättemysig! kramar!

2010-01-26 @ 08:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0