Sushi, lyxbio & Hard Rock Café

Tänkte berätta om hur vi i onsdags firade Damiens födelsedag bara vi två.

 

Efter frukosten gick vi och la oss vid poolen på Kamala Beach och där låg vi bara och slappade och mös i någon timme innan vi gick tillbaka till rummet för att duscha och göra oss i ordning. Då kom också Damien på att han ville raka av sig håret så jag hjälpte honom med den nya trimmern han hade fått av mig. Det blev helt okej faktiskt och inte så kort som man kan tänka sig.

 

Vi åkte först in till Phuket town där vi gick och åt sushi. Denna gång hittade vi ett nytt ställe än det som har så dålig service och det stället var jättebra – både servicen och maten! Sen gick vi på lyxbio som jag bjöd Damien på. Vi såg Percy Jackson – the lightning thief, den var lite i stil med Harry Potter och faktiskt riktigt bra.

 

Damien äter rå fisk - nyklippt och fin!

 

Jag har norwegian sushi på pinne

 

Damien njuter av fördrink innan lyxbion

 

Fint ska det va!

 

Sen åkte vi vidare till Patong där jag skulle bjuda Damien på Hard Rock Café. Där var det, som alltid, god mat, även fast man märker viss skillnad här och på Gran Canaria. Vi delade på nacho tallrik till förrätt och jag tog fajitas och drack öl, jättemysigt.

 

Hard Rock Café Patong

 

Annars så rullar allt på förutom att Damien har blivit dålig med kramper i magen och feber. Han tog lite tabletter igår kväll, bl.a. Merikol som han fick av sin syster och som hjälper om man blivit matförgiftad. Så nu verkar det har blivit lite bättre och vi får hoppas att det fortsätter så.


Kommentarer
Postat av: Marie

Låter mysigt! Ni är så fint bruna! Hoppas Damien kryar på sig snart! kram

2010-02-23 @ 22:09:52
Postat av: farmor

Hej på er blir lite avundsjuk påer ivärmen i dag 30 minus brrrr jag har varit ut på en liten promenad höften blir bättre men det tar tid ska till Mats och äta palt i dag sugen va .saknar dig MÅNGA kramar till er farmor

2010-02-24 @ 12:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0