Fisketur utan mycket lycka - men tur i kärlek

Hade tänkt mig en skön lugn ledig lördag med lite sovmorgon. Men så blev det icke. Vi hade bokat in oss på en fisketur så halv åtta på morgonen blev jag, Damien, Cattis, Thomas, Niklas, My och Sofia upplockade på hotellet. Vi åkte till Chalong bay där vi gick på båten vi skulle spendera vår dag på.

 

Det var en stor fin båt som vi hade helt för oss själva men jag kan säga att jag är såå tacksam att jag tog åksjukepiller innan vi åkte eftersom det var mycket höga vågor och gungade en hel del. My och Sofia blev riktigt dåliga så de hade det inte så kul under första delen av resan.

 

Min baby fick upp de första fiskarna, stycken på en gång, det var bra jobbat! När vi väl stannade vid Raya island för lunch kring tolvtiden så fick vi, förutom fried rice och kyckling, även den fisk som vi (eller Damien) fångat. Jättegott var det!

Damien med sin fångst!

 

Innan vi åt lunch fick vi även bada och snorkla lite och det var kul. Jag utmanade min enorma höjdrädsla och hoppade från båtens högsta punkt (kanske tre meter) rakt ner i det klara vattnet (där det var ca åtta meter till botten), huu va läskigt… När vi sen snorklade såg jag en massa fina och konstiga fiskar, de slängde ut fiskrens från båten så det samlades en massa fisk i stim. En av fiskarna jag såg var ganska stor och knubbig och jag undrade vad det var, när jag kom upp till ytan hade de andra gått upp och frågade då om jag sett hajen. Aha, så det var Det det var, rätt häftigt! Dock bara en liten men ändå…

 

Härligt klart vatten

 

Annars så var jag ruskigt trött typ hela båtresan, mycket pga. åksjuketabletterna (men hellre det) så halvsov med jämna mellanrum. Det var ju inte speciellt mycket action på turen för sen på eftermiddagen fick vi bara upp en till fisk som Thomas fångade denna gång.

 

Det blev middag ute på en restaurang när vi kom hem och sen film ”Fame” (riktigt bra film) innan jag somnade som en stock.

 

Hade det lite kämpigt att ta mig upp igår morse när jag skulle ha min flow klass och hade dessutom ont i halsen när jag vaknade. Var konstant trött och hade en enorm huvudvärk hela dagen men lyckades ändå ta mig igenom den ganska bra med bl.a. vattengympa och kidsplay. Tror jag har mycket av det att tacka min underbara pojkvän som tog hand om mig genom att hämta mat vid lunch, massera mina fötter och bara vara allmänt supergullig. Det är så skönt när man får bli lite bortskämd när man har en dålig dag.

 

Unnade mig även en fot- och benmassage när jag slutat efter sju och det var fruktansvärt skönt och välbehövligt. Fick sen faktiskt lite energi så jag tog mig till gymmet kring tio på kvällen, var dock mest där som stöd (läs extrem tyrann) för min pojkvän som jag skulle göra ett litet träningsprogram till.

 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tack så mycket för din tanke på oss! Det värmer! Trots det hemska som har hänt kommer allt bli bra med tiden.



Kram!

2010-02-08 @ 19:51:38
URL: http://lofsan.wordpress.com
Postat av: Erica

Hej fina kusin! Har ju glömt berätta att det har kommit en ny smak på LOKA, krusbär och päron. God, god. Kram

2010-02-11 @ 16:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0