Bror på besök igen & födelsedagsfirande av min älskling

Nu var det länge sen jag skrev något här och det är av förklariga skäl eftersom det har hänt mycket den senaste tiden.

 

I tisdags kom min bror tillbaka hit till Kamala, denna gång dock utan Johan som hade valt at stanna och festa i Patong. När jag slutat för dagen tog vi lite take away mat som vi såg framför en film, ”Wedding daze”. Sen gick vi och kollade på showen och när Damien var färdig sen så gick vi och Johan Lust ner till Bobs bar. Det var en rätt lugn kväll men jag blir ju full på två öl härnere så jag var lite rund under fötterna när vi gick hem.

 

Jag och bror på Bobs bar

 

På onsdagen blev det en väldigt lugn och skön dag som jag, Damien och Anton spenderade vid poolen på Kamala beach. Killarna nyttjade även poolbaren lite men jag höll mig lugn. På kvällen gick vi med Christina, Kine, Titti, my och Sofia till en restaurang som heter Ohlala. Det var faktiskt jättebra mat så det var trevligt. Efteråt gick jag Damien och Anton bara hem till oss och såg på film, ”Pelham 123”.

 

 

Två lyckliga killar med varsin Chang

 

Torsdagen den 11/2 var ju en väldigt speciell dag eftersom min älskling då fyllde 26 år! Yeah, nu är vi lika gamla igen… Jag hade ju inte hunnit med att köpa någon present till honom så det blev bara en lite sång (vet ej hur uppskattad?!) på morgonen. Vi tog med oss Anton till frukostbuffén så han skulle få något ordentligt i sig innan han åkte iväg till flygplatsen för att fara till Australien. Det har varit väldigt kul, men för kort tid, att få ha lillebror här och skämma bort honom lite så han inte bara festar!

 

Det var fullt upp med jobb för mig resten av dagen men när jag väl slutat 18:00 och fått i mig mat och duschat så åkte jag in till Patong. Jag utmanade mig själv genom att låna Damiens moppe. Jag har nästan aldrig kört moppe i hela mitt liv så att göra det här i Thailand var nu en liten utmaning. Det tog sin tid men som Damien brukar säga: ”better safe then sorry”. Anledningen att jag åkte in till Patong var ju då att köpa en present till min älskling och jag visste redan vad jag skulle köpa så det var inte så svårt. Han hade bara önskat sig en sak, en skäggtrimmer, och det köpte jag mer än gärna eftersom han nästan började likna en taliban. Det som däremot tog lite längre tid var att försöka hitta något till honom från alla de andra som jag fått i uppdrag att göra. Jag hittade i alla fall tillslut en Rip Curl t-shirt så den fick det bli. När jag väl kom hem igen var klockan rätt mycket men då gick jag ner till Kamala Beach och köpte två bitar Blueberry Cheesecake eftersom jag vet att Damien älskar dem. Så när han kom hem efter jobbet hade jag tänt ljus och vi fikade plus att han också fick öppna sin present.

 

Det offentliga firandet av Damien var i fredags kväll då Damien hade styrt upp fest nere på Bobs bar vid stranden. Jag var först och kollade på showen och när Damien sen hade duschat så gick vi ner dit för att vara där innan alla skulle komma klockan elva. Det blev en väldigt lyckad kväll med god mat och trevligt sällskap. Det var Inga-Lena, Johan, Christina, Kine, Titti, Sofia, My, Niklas, Cattis och Thomas från vårt gäng. Sen kom även ett gäng från Bao bestående av Jocke, Christian, Elin, Bodil, Widel, Liza och Ted. Det blev en rätt lång kväll eftersom vi gick hem med de sista kring fyra!

Damien med sina presenter - t-shirt och pengar till lyxbio

 

Damiens fina tårta

 

Den supergoda maten - kyckling med röd curry, kyckling med ingefära och en massa frukt!

 

Jag drack en (inte så god) drink som hette "Pink lady"

 

Första gången jag vaknade på lördagen var klockan 9.00. jag gick då upp på toa och allt snurrade och huvudet bultade. Jag kom med ens ihåg varför jag inte festar så ofta, usch… somnade i alla fall om och nästa gång jag vaknade var klockan 12.30! jag har inte sovit så länge sen jag vet inte när… mådde i alla fall bättre och efter drygt en timme hade vi båda tagit oss upp och gick ner till stranden. Vi hade tänkt ta en dag där bara vi firade Damien och skulle börja med att lägga oss på ”lyx-solstolar” (typ vita sängar) på stranden. Tyvärr gick inte det just då eftersom de var förbokade av resorten som hyr ut de stolarna.  Vi gick då istället och tog take-away mat och bestämde oss för att bara vara inomhus och mysa och slöa hela dagen. Så så blev det. Vi såg sammanlagt fyra filmer (eller ja, jag sov mig igenom en av dem) och bara var, hur skönt som helst!


Kommentarer
Postat av: farmor

Hej igen roligt att du har fått ha Anton hos dig några dagar hoppas att det går bra för han i Australien,Det verkar varabmycket fester men det är bra att ni har kul passa på mens ni är unga varit ut första gången efter operationen allt är bra men det tar sin tid MÅNGA MÅNGA MÅNGA, KRAMAR TILL ER BÅDA farmnor

2010-02-14 @ 15:39:50
Postat av: Dockie

Fin blogg!

Allt bra? :)



kram.

2010-02-14 @ 16:24:58
URL: http://dockie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej!! Kul att höra att Ni haft det bra när Anton varit på besök samt att Ni hade en trevlig fest för Damien.Ser verkligen läckert ut med mat,tårta och drink.Anton har ringt från Australien och allt var bra....sjukt varmt. Ha det gött å hälsa.Kramiz

2010-02-14 @ 17:41:41
Postat av: Pappa

Hej! Du får gratta Damien i efterskott,vi har det lugnt och bra. Hälsan på topp, hoppas att ni får ha de så bra. Många kramishälsningar Pappa o Enni.

2010-02-14 @ 19:43:33
Postat av: Anton

Hej syster, kul att se att festen for Damien vart lyckad! Saynd att man inte kunnat stanna nagon dag till och uppleva den, Jaja tiden jag spenderade hos er var ju anda alldelens otroligt skon i alla fall! Nu ar vi i Melbourne, Inte riktigt varan typ av stad eftersom att vi inte ar sa kultur intresserade.. Sjukt varmt har i alla fall 34-35 grader har vi. Halsa Damien och ha det fint! Kram

2010-02-21 @ 05:09:42
URL: http://antonnystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0