Besök av bror & trip till Malaysia

I tisdags kom då min bror Anton och hans kompis Johan. Tyvärr kunde jag inte ta emot dem eftersom jag hade fullt upp med att leka indian på jobbet. Som tur var kunde Damien ta emot dem och visa dem runt lite tills jag fick lunch och kunde gå och säga hej.

 

Jag jobbade sen enda tills klockan sex men efter jag hade gått hem och duschat och gjort mig i ordning så gick jag, Anton och Johan ut och käkade. Vi åt på en rätt trevlig thairestaurang och jag tror vi alla blev nöjda och belåtna. Sen gick vi och kollade på kvällens show som var ”You Can’t stop the beat”. Det är en show där de spelar upp låtar från olika filmer och musikaler så det var nog den sämsta tänkbara showen för Anton och Johan eftersom de hade noll koll på vilka filmer och musikaler som de kom från. Efter show så väntade vi på Damien och gick sen för att hämta all godis och dricka som Anton släpat med sig från Sverige. Turkisk peppar, Extra och Ramlösa, mm, så gott… Tack för det säger jag bara!

 

 

Anton och Johan

 

Tyvärr så var vi bara tvungna att gå och lägga oss sen eftersom vi skulle till Malaysia så vi skulle upp tidigt. Därför så beslutade Anton och Johan sig också för att fara till Phi Phi under onsdagen för att sen komma tillbaka hit nästa vecka istället.

 

05:00 ringde min klocka igår morse och då var det vara gå upp och göra sig i ordning och äta lite frukost innan vi skulle mötas vid receptionen tio i sex. Där kom en minibuss och hämtade oss till flygplatsen. Planet till Kuala Lumpur lyfte 08.20  och tog oss till Malaysia på drygt en timme.

 

Anledningen att vi skulle åka dit var ju att förnya vårt visa men vi fick några timmar där också så vi kunde passa på att utforska denna stad som faktiskt var rätt fin och kändes lyxig på något sätt.

 

Vi åkte såklart till världens näst högsta byggnad tvillingtornen ”Petrona twin towers” (451,9 meter höga) men när vi väl kom dit så hade ju självklart alla biljetter för att komma upp i tornen tagit slut. De är nämligen gratis och de släpper alla biljetter klockan åtta på morgonen. Guiden som stod där sa att folk börjar köa kring sju och biljetterna tar slut kring nio, så ni som har tänkt besöka tornen någon gång – var i tid!

 

 

Jag känner mig ganska liten när jag tittar upp på de höga tornen

 

Jag vid en vattenfontän mitt emot tvillingtornen

 

Istället för att kolla utsikten så gick vi till shoppingcentret bredvid som även det var sjukt stort, åtta våningar med hur mycket som helst! Tyvärr så är det lika dyrt som hemma så det var bara att glömma mer än hälften av alla butiker eftersom det var märken som Mui Mui, Luis Vuitton, Hermés o.s.v. Köpte dock ett par Adidas träningstights och en Nike sport bh.

 

 

En liten del av det stora shoppingcentret

 

Det var i alla fall en trevlig dag även om jag var sjukt trött hela tiden. Sov på nästan alla transportmedel och hade ändå inga problem att somna när Damien slog på en film när vi kom hem strax efter tio. Höll nästan på att försova mig idag för att min mobil hade dött men vaknade som tur var 25 minuter innan min morgonklass började. Har varit ruskigt trött hela dagen och känt mig lite små hängig så det blir en tidig kväll ikväll.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej min kära dotter! Hoppas allt gått bra me visumet och allt annat, allt bra här hemma. Ta nu väl hand om lillebror o din kära, hälsa alla, kramisar Pappa o Enni.

2010-02-06 @ 00:44:47
Postat av: Marie

Åh så kul att ni varit dit! Då kanske ni har lite KL-tips ockås till oss :) kraM!

2010-02-17 @ 20:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0