Lilla julafton

Efter jag slutat jobbet igår klockan sex och sen ätit och duschat så gick jag och tog en välbehövlig pedikyr. Det är andra gången jag gör de här och de är verkligen superduktiga men jag kan inte hjälpa att tycka det är lite obehagligt också eftersom jag är så fruktansvärt kittlig.

 

Klockan nio gick jag över till Christina dit också Sofia, Jenny, Rose (från jobbet), Sofias syster och två kompisar kom. Vi satt där och surrade och drack lite öl innan vi gick vidare till Bobs bar och mötte upp showgänget. Det var jättetrevligt och blev några öl innan nästan alla åkte in till Patong kring ett. Damien och jag var dock lite tråkiga (eller vettiga) och gick hem, vi hade ju en inplanerad lill-julafton idag.

 

Vi vaknade av oss själva imorse klockan nio (har nog blivit ganska inrutade med tider). Låg dock kvar ett tag och bara mös innan vvi gick och hämtade frukost. Tog med oss frukosten till rummet där vi drog för gardinerna, tände ljus och lyssnade på julmusik, supermysigt.  Det var en ganska konstig känsla att få känna lite julkänsla men att sen bara byta om till badkläder och gå ut till poolen! Det gjorde vi i alla fall men låg bara ett tag och solade och badade innan vi gick in igen.

 

Vi har ju maten gratis här på hotellet men är lite begränsade i vad vi får välja. Däremot har vi något som kallas "OC-pengar" utöver maten och med de kan vi t.ex ta dricka till maten eller ta något annat om vi vill till mellanmål eller liknande. Idag lyxade vi dock till det med att ta grillad lax med potatisgratäng med våra OC-pengar. Vi tog med oss till hotellrummet och åt medan vi kollade på "Shreks julfilm". Den var bara en halvtimme lång men den var bra och maten var jättegod.

 

Senare åkte vi in till Patong där Damien först gick och friserade till sig och blev jättefin. Han har ju sparat ut sitt skägg sen vi åkte ner hit för att han tänkte spraya det vitt och vara tomte men nu får han använda lösskägg istället. Vi gick omkring runt om i Patong och kollade lite, letade mest en julklänning till mig men jag hittade ingen. Innan vi åkte hem sen gick vi till en seafood restaurang vid stranden där Damien bjöd mig på "julmiddag". Det var ingen dålig julmiddag heller för den delen. Till förrätt beställde vi in ett ostron var, egentligen mest bara för att ha testat ätit det, och det var en upplevelse som vi nog inte kommer att testa igen men nu har vi gjort det i alla fall. Till mat sen beställde vi in varsin hummer! Det var jättehäftigt eftersom man först fick gå och bestämma vilken man ville ha och sen beställde vi dem kolgrillade med vitlök. Det var verkligen supergott och kan definitivt rekommenderas, även om det kostar lite mer så är det mycket billigare här än hemma.

 

Väl hemma sen gick vi och köpte lite gott, bl.a varsin cheesecake (jag vit choklad och Damien blåbär) och det är nog bland de godaste bakverk jag ätit! Vi såg även en till julfilm, den här gången "Jul i Madagaskar" och den var också bra och väldigt rolig.

 

Det blev tyvärr inga bilder från idag eftersom det verkar ha varit något fel på kameran. Nu är i alla fall klockan över tolv här och mina tankar går till alla er därhemma...

Saknar er jättemycket och hoppas att att ni får en underbar jul!

 

 



Kommentarer
Postat av: Pappa

God Jul ! På er själva,nu har det blivit riktig vinter, snöstorm riktig snöstorm utanför våra fönster. Allt är bra här hemma,Anton är precis och hälsar på, han hälsar förstås. Ha nu en riktigt God Jul hälsa Damien och alla andra. Pappa Enni

2009-12-23 @ 20:10:39
Postat av: Mamma

God Jul på er båda. Testade oxå ostron förra nyårsafton och jag håller med dig att nu har man testat och inget man längtar efter urk.Kram

2009-12-23 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0