Fjärde advent..?

Får börja med att be om ursäkt för mitt dåliga bloggande nu. Får skärpa mig nu när brorsan gett mig IG.

 

Tiden här går så sjukt fort och jag kan inte fatta att det redan är fjärde advent och julafton om fyra dagar! Det känns ju inte som jul direkt och vi kommer ju dessutom jobba hela julafton. Damien och jag ska dock ha lilla julafton på onsdag när vi är lediga.

 

En liten uppdatering är att jag har kollat upp för att göra här eftersom jag velat göra det länge och här är det så billigt. Jag hade kollat upp allt och var på undersökning i onsdags. Allt såg bra ut och de hade dessutom ett specialerbjudande nu i december så det var ca 3000 kr billigare. Tyvärr så sa min chef nej till operation just nu eftersom jag inte får träna på en vecka och dessutom måste ha solglasögon de första två dagarna även om jag då kan vara på jobbet. Blev grymt besviken och tyckte det kändes väldigt bortkastat med undersökningen eftersom det blev kostnad för taxi till och från Phuket town, kostnad för undersökningen plus att både jag och Damien missade vår kick-off som vi hade med personalen från Bang Tao! Istället blev hela dagen trött och seg eftersom jag bara ville ligga inne och vila.

 

Igår på vår lediga dag fick jag ta mig till optikern här i Kamala eftersom jag glömt mina glasögon i Sverige och inte har några linser kvar. De var väldigt söta och hjälpsamma men hade kanske inte den bästa och nyaste undersökningmetoden. Hämtade ut glasögonen idag och var väl inte supernöjd men kostaden för undersökning, bågar och glas gick på ca 1200 kronor så då ska man väl inte klaga.

 

På eftermiddagen igår åkte vi in till Patong och strosade och käkade sushi. Där hade de gjort lite julfint vid Jungceylon gallerian så det var mysigt.

.

Jag vid Jungceylon

.

Fin vattenkonst

 

PS. Skulle vara trevligt att få prata lite med er därhemma. Skaffa Skype nu! Mitt användernamn är e_nystrom


Kommentarer
Postat av: Pappa

nu har vi fixat Skype - ska bara fixa hörlurar åxå...:) önskar er en riktigt God Jul och Gott Nytt År! kraaamar från oss i ett småkallt Luleå

2009-12-20 @ 20:37:02
Postat av: Elin

Va bra! då kan vi bara bestämma en dag å tid att skypa =) är ju lite tidsskillnad.. God jul å gott nytt år från oss i Thailand me =) många varma kramar!

2009-12-21 @ 17:28:48
URL: http://fitnesspaelin.blogg.se/
Postat av: farmor

länge sen jag hörde av mig.MEN NU VILL JAG BARA ÖNSKA ER EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR. M MÅNGA MÅNGA KRAMAR TILL ER BÅDA TÄNKER PÅ DIG. Och saknar Dig JÅTTEMYCKET, FARMOR

2009-12-24 @ 08:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0